Metode si tehnici specifice de Business/Competitive Intelligence aplicate in negocieri
Descriere: Programul de pregatire vizeaza transferul unor metode, tehnici si bune practici specifice domeniului Intelligence in practica negocierilor de afaceri. Succesul acestora in potentarea rezultatelor finale ale unei negocieri a fost validat in timp, prin aplicarea lor in cadrul negocierilor internationale la nivel statal. Valoarea adaugata a componentelor aduse dinspre Intelligence catre negocierea de business rezida in rigurozitatea actului de informare si in gestionarea aprofundata a relatiei cu partenerul de negociere.
Obiectiv: Absolventii cursului vor cunoaste si aplica un set minim de metode, tehnici si bune practici specifice domeniului Intelligence in procesul de negociere;
Agenda:
a. Introducere in teoria negocierii
- Tipuri de negociere (regula salami, regula negarii, etc.);
- Parametrii critici ai negocierii: timp, informatii, putere;
- Procesul de negociere.
b. Pregatirea negocierii
- Analiza obiectului negocierii: documentare, dimensiune informativa, prognoza;
- Studiul partenerului de negociere: profil individual, realitatea oponentului;
- Planificarea negocierii: setarea obiectivelor negocierii, setarea parametrilor negocierii, construirea scenariilor de negociere.
c. Negocierea propriu-zisa
- Initierea negocierii;
- Comunicare in negociere;
• Comunicarea mesajelor tranzactionate;
• Receptarea mesajelor partenerului (manifest vs. latent);
• Culegerea de informatii/contra-informatii pe timpul negocierii;
• Metode si tehnici de comunicare: persuasiune, manipulare, body-language, limbaj verbal-paraverbal, detectarea minciunii.
- Analiza on the spot;
- Decizii in timp real;
- Inchiderea negocierii;
- Reluarea negocierii.
Audienta: Personalul implicat in negocieri sau care are perspectiva profesionala de a ajunge intr-o pozitie in care va participa la negocieri. Numarul de participanti este intre 8 si 12.
Durata: 2 zile.