Culegere informatii prin Elicitation
Descriere: Cursul de Elicitation consta intr-un pachet de prelegeri si exercitii individuale sau de grup, menite sa initieze participantul in aplicarea unui set de baza de tehnici de elicitation, precum si sa-i ofere cadrul dezvoltarii abilitatilor de culegator de informatii prin efort individual si cu ajutorul materialelor de curs. Partea practica a cursului (exercitiile) se desfasoara atat in sala, cat si pe teren, fiind partial documentata audio-video pentru analiza si dezbateri ulterioare. Cursul se finalizeaza cu un test practic. Absolventii Cursului de Elicitation vor putea sa foloseasca abilitatile dobandite in orice contact interpersonal, de ordin profesional sau privat.
Elicitation= Un proces de culegere a informatiilor din surse umane prin folosirea unei discutii dirijate, astfel incat sa fie mascata intentia culegatorului de a obtine informatii, precum si faptul ca acestea au fost furnizate.
Obiective: Absolventii cursului vor:
- putea identifica vulnerabilitatile unui interlocutor in raport cu fiecare tehnica de Elicitation;
- putea aplica cel putin 6 tehnici distincte de Elicitation;
- constientiza aria de aplicabilitate a procedeului Elicitation in raport cu alte metode de culegere de informatii;
- recunoaste intentia de utilizarea a unei tehnici de Elicitation impotriva propriei persoane sau a altora.
Agenda:
- utilizarea procedeului Elicitation in culegerea de informatii;
- caracteristici umane exploatabile prin Elicitation;
- procesul de Elicitation;
- relatia personala culegator-sursa in Elicitation;
- tehnici de Elicitation;
- web-Elicitation (aplicarea procedeului in contactele din mediu virtual);
- identificarea tentativelor de Elicitation si forme de raspuns;
- aspecte etice ale utilizarii procedeului Elicitation.
Audienta: Datorita aplicabilitatii foarte vaste a procedeului Elicitation, atat in plan profesional cat si personal, acest curs se adreseaza oricaror persoane cu atributii de serviciu care implica contacte cu persoane din exteriorul companiei (management, informatii pentru afaceri, resurse umane, vanzari, relatii publice, marketing etc.) sau care doresc sa-si dezvolte abilitatile personale in obtinerea de informatii de la interlocutori (fara ca acestia sa constientizeze divulgarea informatiilor). Numarul de participanti este intre 8 si 24.
Durata: 1 zi.