Analiza a informatiilor (Metoda competitor profiling)
Descriere: Cursul este proiectat in formatul prelegere+exercitii practice (studii de caz) astfel incat participantii sa exerseze individual si in grup metoda competitor profiling. Pentru eficienta sporita a cursului este recomandat ca acesta sa fie orientat catre un domeniu de activitate agreat inainte de inceperea cursului (pentru orientarea studiilor de caz si a exercitiilor).
Analiza informatiilor = proces sistematic de validare, grupare, procesare, interpretare si prezentare a informatiilor provenite dintr-un singur tip de sursa, sau din surse diverse, in vederea fundamentarii unei decizii.
Metoda competitor profiling = metoda structurata de analiza a informatiilor ce consta in evaluarea informatiilor disponibile, proiectarea cu un grad sporit de acuratete a profilului unui competitor sau agent economic, in raport cu propria organizatie. Metoda mai este cunoscuta si sub denumirea de analiza situationala.
Obiective: Absolventii cursului vor:
- cunoaste aria de aplicabilitate a metodei in raport cu altele;
- putea aplica cu succes metoda pentru intocmirea profilului entitatilor competitoare studiate, dar si a profilului propriei organizatii companii;
- putea analiza profilul competitorului in raport cu interesele propriei companii, identificand oportunitati, vulnerabilitati, amenintari potentiale si riscuri;
- prezenta beneficiarilor rezultatele analizei proprii intr-o forma usor de inteles.
Agenda:
- descrierea metodei competitor profiling si a ariei sale de aplicabilitate;
- descrierea sistemica a relatiilor dintre entitatile mediului de afaceri (oportunitati, vulnerabilitati, amenintari potentiale, riscuri, amenitari concrete);
- exersarea unor tehnici specifice de realizare a matricilor SWOT ;
- analiza matricii oportunitatilor, respectiv a riscurilor si amenintarilor concrete prin prisma probabilitatilor de manifestare a acestora;
- realizarea raportului final de analiza si metode de prezentare catre beneficiar.
Audienta: Datorita aplicabilitatii procedeului de analiza a tehnicii competitor profiling in orice mediu competitiv, acest curs se adreseaza oricaror persoane cu atributii de serviciu care implica realizarea de analiza competitiva (management, informatii pentru afaceri, vanzari, marketing etc.) sau care doresc sa-si dezvolte abilitatile personale in analizarea situatiilor de competitivitate (inclusiv in mediul extra-profesional). Numarul de participanti este intre 8 si 24.
Durata: 1 zi.